La Pera disposarà a partir de dilluns de clic.cat, el servei de transport a demanda digitalitzat

31/10/2024

La línia R2 unirà la Bisbal amb Casavells (passant per Riuràs, la Pera i Púbol) amb almenys tres expedicions per sentit i dia

La Generalitat de Catalunya posa en funcionament el proper dilluns 4 de novembre el servei de transport a la demanda Clic.cat al Baix Empordà. Es tracta de tres noves línies circulars, amb sortida i arribada a la Bisbal d’Empordà, que funcionaran de dilluns a dissabtes feiners de 7 h a 20 h i que uniran 23 nuclis de població d’onze municipis diferents, entre els quals hi ha la Pera, amb almenys tres expedicions per sentit i dia.

Són la R1, que enllaçarà la Bisbal amb Fonteta; la R2, que unirà la Bisbal amb Casavells (passant per Riuràs, la Pera i Púbol); i la R3, que unirà la Bisbal amb el Polígon de Corçà. Els horaris s’han adaptat a les necessitats de mobilitat obligada, especialment per raons laborals o acadèmiques. Les reserves dels viatges s’hauran de fer a través de l’aplicació Clic.cat, disponible per a IOS i Android, fins trenta minuts abans de la sortida de la primera parada del servei o bé a través del telèfon 670 788 888. El servei estarà prestat pel concessionari Moventis.

El servei Clic.cat
El Clic.cat és el servei de transport a la demanda digitalitzat, que funciona a través d’una aplicació mòbil que permet fer la reserva, veure en temps real la ubicació del vehicle, l’itinerari, el temps de recorregut o l’hora prevista d’arribada. En zones rurals, o de baixa densitat demogràfica, el Clic.cat ajuda a lluitar contra el despoblament, facilita la connexió entre les persones i els seus entorns socials i millora la cohesió territorial reduint la sensació d'aïllament, unint pobles i persones que comparteixen serveis i territori.
Amb les noves línies del Baix Empordà, Catalunya disposarà de 49 línies Clic.cat. L’objectiu és anar digitalitzant i transformant en Clic.cat tota la xarxa de transport a la demanda de la Generalitat, que està formada per prop de 250 línies que arriben a més de 700 poblacions. Els serveis que encara no són Clic.cat funcionen via telefònica.
El transport a la demanda té els recorreguts i els horaris establerts, però només es presta si hi ha reserves prèvies. D’aquesta manera, els vehicles i les rutes es poden ajustar a la demanda real, evitant recorreguts ineficients i emissions de CO2.